Din articol
Gigantul auto Volkswagen (VW) și liderii sindicali s-au reunit miercuri, șefii companiei declarând că vor prezenta propuneri pentru a face față costurilor ridicate și concurenței în creștere. Discuțiile au avut loc în aceeași zi în care VW a anunțat o scădere de 64% a profiturilor și pe fondul îngrijorării cu privire la reducerile masive de personal, relatează
Prăbuşirea profitului net în trimestrul al treilea se explică în primul rând printr-o diminuare cu 7% a volumelor de vânzări. Creşterea cu 6,4% a vânzărilor pe piaţa din America de Nord nu a putut compensa o diminuare cu 15% a volumelor de vânzări în China, principala piaţă pentru Volkswagen, care realizează aici o treime din vânzările sale. De asemenea, vânzările de modele electrice au scăzut şi ele cu 10% în trimestrul al treilea, notează AFP, preluată de Agerpres.
Nicio altă companie nu simbolizează mai bine miracolul economic german și reputația globală a produselor „Made in Germany” ca Volkswagen. Populația este timorată de perspectivele sumbre ale economiei germane iar prăbușirea vânzărilor de automobile electrice, la care a contribuit inclusiv anularea de către Guvernul de la Berlin, anul trecut, a subvențiilor pentru acestea, a dat celor de la Volkswagen lovitura de grație, scrie Deutsche Welle.
Toți marii producători auto germani au probleme
Vânt de criză bate și în uzinele BMW, Mercedes, Stellantis (compania mamă a Opel) ori în fabricile de mașini sport ale Porsche (parte a Volkswagen), care și-au redus așteptările de profit pentru anul acesta.
Prăbușirea profiturilor conferă noi argumente pentru punctul de vedere al echipei manageriale de la Volkswagen privind măsuri drastice de restructurare în Germania. Pe lângă posibila închidere a trei uzine din Germania, şefii de la Volkswagen vor să elimine câteva zeci de mii de locuri de muncă şi să reducă salariile pentru cei 120.000 de angajaţi ai VW din Germania, ceea ce ar da o nouă lovitură pentru cea mai mare economie a Europei.
Planurile au zdruncinat cea mai mare economie a Europei, care se confruntă cu o creștere economică ezitantă.
Sindicatele au ridicat perspectiva unor greve dacă VW nu exclude din planul său de restructurare închiderea uzinelor, iar sindicatele și conducerea sunt în dezacord și cu privire la salarii.
Înaintea celei de-a doua runde de discuții privind disputa salarială și concedierile, negociatorul VW Arne Meiswinkel a subliniat situația dificilă a companiei, afirmând că industria auto europeană se confruntă cu provocări critice.
„Acum avem nevoie de o acțiune comună și consecventă pentru a găsi o soluție viabilă și durabilă în interesul forței noastre de muncă și al companiei noastre”, a declarat Meiswinkel.
Directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, a citat noi concurenți pe piețele europene și înrăutățirea poziției Germaniei ca loc de producție drept motive pentru necesitatea de a „acționa decisiv”.
Discuțiile de miercuri au avut loc cu puternicul sindicat IG Metall, care solicită o creștere salarială de 7% pentru angajați.
Șefa consiliului angajaților, Daniela Cavallo, a promis să se opună concedierilor, despre care a spus că reprezintă începutul planurilor VW de „vânzare” a industriei din țara de origine a companiei.
La începutul acestei săptămâni, Cavallo a amenințat că va pune capăt discuțiilor, susținând că conducerea a pus capăt unei abordări stabilite prin consens a relațiilor cu angajații.
Grupul Volkswagen include, de asemenea, mărci auto precum Audi, Seat și Skoda, precum și mărci de vehicule comerciale precum MAN și Scania.
Vremuri grele în sectorul auto
Giganții germani din sectorul auto se confruntă cu o concurență din ce în ce mai acerbă din partea producătorilor auto autohtoni, cu costuri ridicate la nivel național și cu o tranziție ezitantă către vehiculele electrice.
Producătorii auto germani și-au exprimat, de asemenea, temerile cu privire la o posibilă ripostă din partea Chinei, o piață critică, la tarifele de până la 38% la importurile chineze de mașini electrice.
Recent, Mercedes-Benz, BMW și Porsche, filiala de mașini sport a VW, și-au redus perspectivele pentru anul financiar.
Audi, marca premium a Volkswagen AG, a informat marţi sindicatele şi reprezentanţii muncitorilor că intenţionează să oprească la finalul lunii februarie producţia de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles, transmite DPA, preluată de Agerpres.
Nu sunt planificate concedieri până la finalul anului, a precizat compania. La fabrica Audi de lângă Bruxelles sunt aproximativ 3.000 de angajaţi care produc SUV-ul Q8 e-tron din 2022.
Audi ia în considerare de ceva timp închiderea acestei unităţi şi a efectuat în ultimele luni consultări cu comitetul de întreprindere şi sindicatele, conform legislaţiei din Belgia.
Vânzările SUV-ului Q8 e-tron sunt în declin iar şefii Audi susţin că fabrica are costuri logistice ridicate deoarece în zonă sunt puţini furnizori, iar amplasarea fabricii face expansiunea dificilă.
Şi Volkswagen este în mijlocul unei crize profunde şi a respins posibilitatea producţiei unui nou model la Bruxelles.
Conform Audi, sunt în derulare discuţii cu un potenţial investitor. Deja compania a discutat cu 20 de potenţiali investitori din industria auto, dar fără rezultat.
Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe ale EV, astfel încât firme ca Mercedes-Benz Group AG îşi regândesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au eliminat sau au redus subvenţiile pentru EV, sporind presiunile asupra liderilor pieţei, afectaţi şi de concurenţa din China.
Conducerea Audi discută cu Guvernul Belgiei viitorul uzinei din Bruxelles. Închiderea e doar una dintre cele câteva opţiuni de restructurare, a precizat Volkswagen.
Editor :