28.9 C
Satu Mare
2 iunie, 2025

Coreea de Nord a lansat obiecte misterioase, asemănătoare baloanelor, lângă nava de război avariată la 21 mai

Noi imagini din satelit arată că Coreea de Nord a amplasat ceea ce par a fi baloane lângă nava de război de 5.000 de tone avariată, care zace pe o parte și este parțial scufundată de la lansarea eșuată de săptămâna trecută, informează

Deși scopul obiectelor nu este clar, experții au declarat pentru CNN că acestea ar putea fi folosite pentru a ajuta la redresarea navei sau pentru a o proteja de privirile curioase ale dronelor.

și trebuia să fie un triumf al ambițiosului efort de modernizare a marinei nord-coreene. În schimb, o defecțiune a mecanismului de lansare din 21 mai a provocat alunecarea prematură a pupei (partea din spate a navei, n.r.) în apă, zdrobind părți ale corpului navei și lăsând prova blocată pe calea de lansare, a raportat agenția de stat KCNA, într-o rară recunoaștere a veștilor proaste.

Liderul nord-coreean

și a ordonat reparația rapidă a navei, care nu are încă un nume, înainte de sesiunea plenară a Partidului Muncitorilor, care va avea loc la sfârșitul lunii iunie, considerând că este o chestiune de onoare națională.

De atunci, oficialii s-au grăbit să repare pagubele și să pedepsească pe cei pe care îi consideră responsabili, arestând în ultimele zile patru persoane, printre care și inginerul șef al șantierului naval.

Analiștii spun că se pare că baloanele sunt folosite în eforturile Coreei de Nord de a repara rapid distrugătorul.

„Se pare că ceea ce par a fi baloane au fost instalate nu pentru a repune nava pe linia de plutire, ci pentru a împiedica inundarea în continuare a navei”, a declarat Yu Yong-weon, deputat în Adunarea Națională a Coreei de Sud și analist militar.

Căpitanul în rezervă al Marinei SUA, Carl Schuster, a declarat că, dacă obiectele sunt într-adevăr baloane, acestea ar putea avea unul dintre cele două scopuri: fie să împiedice „recunoașterea cu drone la joasă și medie altitudine”, fie să reducă presiunea asupra părții navei care este încă blocată pe chei.

„Aceasta este zona care este cel mai probabil să fi fost avariată, să fi suferit cele mai grave daune și să rămână supusă unei presiuni intense, în timp ce partea din față rămâne în afara apei”, a spus el.

Nick Childs, cercetător principal pentru forțele navale și securitatea maritimă la Institutul Internațional pentru Studii Strategice, a declarat că Coreea de Nord ar putea risca să deterioreze și mai mult nava dacă folosește baloane pentru a o menține pe linia de plutire sau pentru a o ridica.

„Este foarte probabil ca nava să fie oricum supusă unui stres considerabil”, iar ridicarea de sus ar putea agrava aceste tensiuni, a spus el.

Procedura normală ar fi să se crească flotabilitatea navei și apoi să fie ridicată, a spus Childs.

Potrivit imaginilor din satelit împărtășite de Maxar Technologies, mai mult de o duzină de obiecte albe, asemănătoare baloanelor, au fost amplasate în jurul distrugătorului începând cu 23 mai.

Pe baza formei obiectelor și a ceea ce par a fi aripi de coadă, acestea ar putea fi versiuni mai mici ale ceea ce se numește aeronave aerostatice, baloane cu o ușoară asemănare cu dirijabilele, au declarat experți în apărare pentru CNN. La fel ca dirijabilele, aeronavele aerostatice obțin flotabilitatea dintr-un gaz de ridicare care le permite să plutească în aer sau în apă.

Imaginile nu par să arate niciun fel de rezervoare de flotabilitate care să susțină coca sau corpul navei, a spus Schuster – ceva ce SUA ar putea folosi într-o astfel de situație. El a adăugat că industria maritimă a Coreei de Nord ar putea să nu fie suficient de avansată pentru astfel de tehnici.

Mass-media de stat nord-coreeană a raportat anterior că pagubele erau mai puțin grave decât se temea inițial și că nu existau găuri în carenă, deși aceasta era zgâriată pe lateral și apă de mare intrase în pupa. Se estima că reparațiile ar putea dura aproximativ 10 zile, deși analiștii sunt sceptici.

Schuster a declarat anterior pentru CNN că lucrările de reparații ar putea dura până la șase luni, în funcție de amploarea avariilor la carenă, de cantitatea de apă care a pătruns în nava de război și de cantitatea de „crustă de sare” care s-ar fi putut forma pe suprafețele metalice, cum ar fi îmbinările.

Poziția precară a navei face, de asemenea, operațiunea de salvare extrem de complexă. „Faptul că jumătate din navă este în apă și jumătate pe uscat este practic cea mai proastă situație posibilă”, a declarat Decker Eveleth, analist asociat la CNA, o organizație non-profit specializată în cercetare în domeniul apărării.

El a adăugat că operațiunea ar fi mai simplă dacă nava s-ar fi răsturnat complet în apă sau dacă ar fi căzut în întregime pe uscat. „Dar, întrucât este jumătate pe uscat și jumătate în apă, dacă încerci să scoți jumătatea scufundată, riști să răsucești și să rupi chila”, a spus Eveleth, referindu-se la coloana vertebrală structurală care se întinde de-a lungul fundului navei. „Și dacă faci asta, întreaga navă este bună de aruncat.”

Childs a spus că Coreea de Nord ar putea fi nevoită să taie nava în bucăți și apoi să încerce să salveze ce se poate, deoarece redresarea ei din poziția actuală este o sarcină extrem de complexă.

„De multe ori, singura modalitate de a elibera docul … este să demontezi cel puțin o parte din navă pentru a facilita operațiunea, să redresezi ce a rămas și să o remorchezi, apoi să decizi dacă o reconstruiești sau o casă”, a spus el.

Editor :

Sursa: https://www.digi24.ro/stiri/externe/coreea-de-nord/coreea-de-nord-a-lansat-obiecte-misterioase-asemanatoare-baloanelor-langa-nava-de-razboi-avariata-la-21-mai-3264635

Ultimă oră

Același autor