Trenul regal britanic, un simbol al monarhiei din această ţară, va fi scos din folosință, conform unui anunţ făcut luni seară de trezorierul regelui Charles al III-lea, care a invocat reducerea cheltuielilor şi proiecte de modernizare pentru a motiva această decizie, transmite
În timpul unei prezentări privind finanţele anuale, şeful trezoreriei regale, James Chalmers, a anunţat că familia suveranului se va putea baza pe două elicoptere pentru călătorii, în timp ce trenul regal va fi retras din cauza costurilor ridicate.
Trenul cu nouă vagoane va fi scos din funcţiune începând cu 2026, potrivit aceleiaşi surse.
Aşa cum atât de multe aspecte ale activităţii familiei regale au fost modernizate şi adaptate pentru a reflecta lumea de astăzi, acum a venit momentul să ne luăm rămas bun cu drag (n.r. de la trenul regal) , în timp ce încercăm să dăm dovadă de disciplină (n.r. fiscală)
a declarat trezorierul Chalmers,
Keeper of the Privy Purse
, aşa cum este cunoscut oficial.
Regina Victoria (1837-1901) a fost primul monarh britanic care s-a putut baza pe serviciile unui tren special închiriat.
În 2020, prinţul William şi soţia sa, Kate, au străbătut cu trenul regal aproximativ 2.000 km prin Regatul Unit pentru a mulţumi lucrătorilor consideraţi esenţiali în timpul pandemiei de Covid-19.
Sicriul reginei Elisabeta a II-a (1952-2022) trebuia să fie adus din Scoţia la Londra cu acest tren, dar planul a fost în cele din urmă abandonat din cauza preocupărilor legate de siguranţă.
O investigaţie media britanică, publicată anul trecut, a stârnit furie în Regatul Unit atunci când a dezvăluit că regele Charles al III-lea şi fiul său cel mare, William, au primit bani de la organizații publice, fiind în acelaşi timp scutiţi de anumite impozite.
Alocaţia Suverană, care subvenţionează îndatoririle sale oficiale şi întreţinerea palatului, a fost stabilită la 86,3 milioane de lire sterline (101 milioane de euro) pentru anul fiscal care se încheie în martie 2025. Noua alocaţie a fost majorată la 132 de milioane de lire sterline (154 de milioane de euro).
Editor :